Με όλα αυτά που συμβαίνουν μετά τις ευρωεκλογές, αναρωτιέμαι ποιο είναι το μείζον πρόβλημα του χώρου σήμερα; Πρόβλημα πολιτικών επιλογών, σχέσεων με τον ΣΥΡΙΖΑ, επιλογής συμμαχιών, επιλογής αρχηγού; Από την πλειοψηφούσα τάση στον ΣΥΝ δεν φαίνεται να αμφισβητείται καμία από τις επιλογές αυτές. Τότε γιατί βρισκόμαστε στην κατάσταση κρίσης που όλοι παραδέχονται; Γιατί αυτή η αντιπαλότητα ανάμεσα σε συνιστώσες τόσο στον ΣΥΝ όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ; Κάνουμε τα πάντα για να πείσουμε το κόμμα και την κοινωνία ότι το μόνο θέμα που μένει ανοιχτό στον ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτό του ποιος θα είναι επικεφαλής του σχήματος στις επόμενες εκλογές και ο οποίος θα ηγείται της κοινοβουλευτικής ομάδας στη συνέχεια. Και αυτό είναι ό,τι χειρότερο θα μπορούσε να συμβεί στον χώρο αυτό. Χάσαμε στις ευρωεκλογές γιατί δεν είχαμε έναν αρχηγό αλλά δύο και βρισκόμαστε σε κρίση γιατί δεν βρίσκουμε τρόπο να λύσουμε το πρόβλημα του επικεφαλής!
Ασφαλώς τα άλλα δύο επιχειρήματα που ακούστηκαν ως αιτίες της εκλογικής αποτυχίας δεν είναι ούτε πειστικά ούτε καν λογικοφανή. Αναφέρομαι στην «πολεμική» που δέχτηκε ο χώρος από τα ΜΜΕ και στο ότι ενώ η πολιτική μας ήταν σωστή, αυτή νοθεύθηκε από την εσωκομματική αντιπολίτευση. Και τα δύο αυτά επιχειρήματα μας αδικούν κατάφωρα αν τα προβάλουμε στα σοβαρά. Και κριτική θα δεχτούμε και πολεμική και μονομερή στάση θα τηρήσει μέρος του Τύπου. Όλα αυτά ίσχυαν πάντα και όταν ήμασταν στα πάνω μας και όταν βρεθήκαμε στα κάτω μας. Μην ανακαλύψουμε και μεις ένα σύνδρομο «αντι-συνασπισμικό» κατά τα πρότυπα του «αντι-κομμουνισμού», όπου η οποιαδήποτε κριτική εκλαμβάνονταν ως παραβίαση ενός άβατου, ενός ιερού που βρίσκεται έξω από τη σφαίρα της αμφισβήτησης. Η δε επίκληση του εσωκομματικού εχθρού ως αιτίας του κακού είναι ένα κατάλοιπο σταλινισμού που προσβάλλει τη φυσιογνωμία και την κουλτούρα αυτού του χώρου (εκτός ίσως κάποιων συνιστωσών του ΣΥΡΙΖΑ, όπου πιθανόν να εξακολουθεί να είναι πάντα δημοφιλής).
Έξω από αυτά, μένει το θέμα του επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ ή βεβαίως το πρόβλημα των πολιτικών επιλογών και των πολιτικών συμμαχιών. Ακόμα και το θέμα του επικεφαλής, αποκομμένο από τα άλλα δύο, μετατρέπεται σε προσωπικό, σε απολίτικο και μας εκθέτει ανεπανόρθωτα στα μάτια της κοινωνίας. Όταν και οι δύο πόλοι της αντιπαράθεσης στο θέμα του επικεφαλής έχουν την ίδια άποψη για τα θέματα της πολιτικής φυσιογνωμίας και των συμμαχιών, τότε σε τι ακριβώς συνίσταται η αντιπαράθεση; Δεν τολμώ να αποπειραθώ να απαντήσω.
Ή, μάλλον, απαντώ πως μια τέτοια αντιπαράθεση συνθλίβει την αναγκαία συζήτηση για την πολιτική παράμετρο της κρίσης. Ποιοι ακριβώς είναι οι σύμμαχοί μας στον ΣΥΡΙΖΑ, πώς διευρύνουν ή στενεύουν τον χώρο που κάλυπτε ο ΣΥΝ (πολύ εύστοχη η επισήμανση του Γ. Ψαριανού στην "Ελευθεροτυπία", ότι ο ΣΥΝ ως πολιτικός σχηματισμός είναι πιο ευρύς από το συμμαχικό σχήμα του ΣΥΡΙΖΑ, πράγμα που συνιστά μια πολιτική πρωτοτυπία, δηλαδή, το συμμαχικό σχήμα να είναι πιο στενό από την μεγαλύτερη συνιστώσα του!). Να ξαναδούμε τα θέματα της Ευρώπης σήμερα, της αγοράς, των επιδοτήσεων, του ρόλου του κράτους, της οικολογικής οπτικής, των θεσμών, της διαφάνειας, του σοσιαλισμού (το ΚΚΕ έκανε δύο συνέδρια για την κατάρρευση του «υπαρκτού» και τον ρόλο του Στάλιν και απεφάνθη ότι ο σοσιαλισμός έπεσε επειδή κάποιοι «πρόδωσαν» και, συνεπές με αυτή τη διαπίστωση, ο σοσιαλισμός τελείωσε με τον θάνατο του Στάλιν, ο ΣΥΝ θα κάνει μια σοβαρή συζήτηση γι' όλα αυτά;), της ταξικής οπτικής, του φαινομένου της μετανάστευσης, της παγκοσμιοποίησης, του ρόλου των διεθνών οργανισμών και πολλά άλλα ανοιχτά θέματα στα οποία δεν χωρούν εύκολες απαντήσεις. Κυρίως δεν χωρούν απαντήσεις σε μη τεθέντα ερωτήματα. Η φυγή σε ανύπαρκτα ερωτήματα δεν οδηγεί πουθενά. Πολύ πιο σημαντικό είναι να διατυπώσουμε τα «σωστά» ερωτήματα, τα «υπαρκτά» διλήμματα, παρά να έχουμε ολοκληρωμένες απαντήσεις. Εμείς έχουμε κάποιες «απαντήσεις» και μετά κατασκευάζουμε τα ανάλογα ερωτήματα, δηλαδή, είτε αυτά που θα θέλαμε νε τεθούν από την κοινωνία (για τα οποία έχουμε από παλιά τις έτοιμες απαντήσεις) ή όπως νομίζουμε ότι θα τεθούν στον «σοσιαλισμό» μας.
Γι' αυτά και πολλά ακόμη ανοιχτά θέματα να κάνουμε συνέδρια και ημερίδες, τακτικά, έκτακτα και διαρκή, όχι όμως με μόνο ανοιχτό θέμα αυτό του «επικεφαλής»!
* Ο Σάκης Κουρουζίδης είναι διευθυντής της Ευωνύμου Βιβλιοθήκης και του περιοδικού “Δαίμων της Οικολογίας”
1 σχόλια:
10 Σεπτεμβρίου 2009 στις 6:16 μ.μ.
Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙ
Για την ανάκτηση τις πολιτικής δυναμικής θέλω να επισημάνω ΕΝΑ ΣΤΟΧΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, που διακατέχεται από πνεύμα δημιουργικής φαντασίας, προσεγγίσης ανάδυξης, πρακτικης παρεμβολής, αντιμετωπησης των προβλημάτων που, “ανεξάρτητα από το χρώμα που διαλέγει κανείς και δίνει νόημα στη ζωή του”, απεγκλωβίζειτην παραγωγικότητα δημιουργικών δυνάμεων ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ με ΗΘΩΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΚΑΙ ταυτόχρονα δημιουργή ΠΕΔΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και πόλο ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ που αναζητούν ΧΩΡΟ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΞΙΦΟΜΑΣΚΟΥΝ το 90%? του χρόνου τους επί μισθό, οι ΜΕΝ για την υπεκφυγή διαχρονικών ανομιών των διπλεκόμενων στη διαφθορά, οι ΔΕ γιατί δεν τους πήρανε χαμπάρι εν καιρό και διαφεύγουν την απόδωση των ευθυνών τους.
Πράγμα το οποίο θα το έχουμε και θα το συναντάμε μπροστά μας καθότι αιτία για το πρωτογενές στάδιο καταναλωτικής αναπαραγωγής και αναποτελεσματικότητας του κοινοβουλευτικού έργου βρίσκετε στη μη δύμαμι της γνώσης του λαού πάνω σε δυο βασικά πράγματα τα οποία προσωπικά τα εντοπίζω ΕΔΩ
Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων.
ΚΑΠΟΤΕ λοιπόν, θα πρεπει ΕΜΠΡΑΚΤΑ να προκαταλάβη την έδρα, ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ “ανεξάρτητα από το χρώμα που διαλέγει κανείς και δίνει νόημα στη ζωή του” για ΑΝΟΙΚΤΑ ΣΕΜΗΝΑΡΙΑ (ακόμα και διαδικτυακά, http://kodikas-dimon-koinotiton.blogspot.com/), πάνω στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, και όχι μόνον εσωκομματικά, βάζοντας φραγμό στο πρωτογενές στάδιο των διαπλεκόμενων στους ΟΓΑ, και να παραδώση τη σκυτάλη, διαπαιδαγώγησης και παιδείας πολιτικών αξιών και ΕΥΘΥΝΗΣ, στον ελεύθερο ενεργό πολίτη,
Αστικός Κώδικας.
ΚΑΠΟΤΕ λοιπόν επίσης, θα πρεπει ΕΜΠΡΑΚΤΑ να προκαταλάβη την έδρα, ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ “ανεξάρτητα από το χρώμα που διαλέγει κανείς και δίνει νόημα στη ζωή του” για ΣΕΜΗΝΑΡΙΑ (ακόμα και διαδικτυακά, http://diaploki-diafthora.blogspot.com/2007/08/blogger-gr.html και γιατί όχι?),
πάνω στο συνταγματικό δικαίωμα του πολίτη να εξασκεί ο ίδιος το δικηγορίν στο Ειρηνιδικείο και στο πρωτοδικείο βάζοντας φραγμό στο πρωτογενές στάδιο των κατά τόπους παραδικαστικών κυκλωμάτων, και να παραδώση τη σκυτάλη, διαπαιδαγώγησης και παιδείας πολιτικών αξιών και ΕΥΘΥΝΗΣ, στον ελεύθερο ενεργό πολίτη,
Γιατί όταν κάποιος είναι γνώστης τις σχέσης των κακών κείμενων στους ΟΓΑ, στη πρωτογενή τους μορφή, και κατέχει δε και τα σχετικά των δυνατοτήτων του παρέμβασης ΜΕΣΩ ΚΑΙ του κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, ΑΛΛΑ ΚΑΙ του να εξασκεί ο ίδιος το δικηγορείν στο Ειρηνιδικείο και στο πρωτοδικείο, και έχοντας γνώση αυτού οι ελικοπτερόπολιτικάκιδες τις διαπλοκής των ΟΓΑ δεν θα πέρνουν πολιτικές αποφάσεις που συνειδητά συνδράμουν σε απότοκες δικαστικές αποφάσεις, ΑΛΛΑ και οι ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΑΣΤΕΡΕΣ τους θα ΞΕΣΚΕΠΑΖΟΝΤΑΙ, όπως και με τα σκυλοπαίδια στη Σκύρο, έτσι θα περιοριστεί και η γάγραινα τις ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ διαφθοράς την οποία σε βαθμό 70% , κατ΄ επανάληψη το Σώμα Ελεγτών Δημόσιας Διοίκησης εντοπίζει στους ΟΤΑ, και είναι εκεί όπου οι διαπλεκόμενοι αλληλοεντωπίζονται διαπαιδαγωγούνται ανδρώνονται επιλέγονται και προωθούνται υπο την ευλογία βατοπεδιτών και λαυρομεγίστων, και ως υπάληλοι, σε διάφορες ασφαλιστικές δικλείδες των δημοσίων υπηρεσιών μέχρι και στο νομοθετικό έργο της Βουλης,
ΘΑ ΕΝΩΧΛΟΥΣΕ ΑΝ ΔΕΝ ακολουθούσε PASO kai KKE, στα ίδια μέτρα και σταθμά παιδείας, για διαπαιδαγώγηση των δικών τους μελών σε αντιπερισπασμό ανάκτησης και τις δικής τους απολεσθείσας πολιτικής δυναμικής? θα ήταν εις βάρος τις δυναμικής πολιτικής του ευνομούμενου και ευημερίας της πολιτείας? σίγουρα όμως θα ήταν εις βάρος τις χαλιναγώγησης του πολίτη “ανεξάρτητα από το χρώμα που διαλέγει κανείς και δίνει νόημα στη ζωή του”, μέσω τις άγνοιας των δυνατοτήτων παιδείας,
και εξάσκησης ελέγχου από τον ίδιο τον πολίτη.
ΕΙΝΑΙ Η ΥΓΕΙΕΣΤΕΡΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ να “ΛΑΒΟΥΝΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ εκδίκηση” ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ!
Πριν τον απόπλου της πολιτκής μοναξιάς του καθενός στην αιωνιότητα της γαλήνης.
Με εκτίμηση
Αθανασιάδης Κων/νος
Δημοσίευση σχολίου